Dag 6 - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix India - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix India - WaarBenJij.nu

Door: Cas

Blijf op de hoogte en volg Marnix

16 Februari 2014 | India, Bangalore

Hallo!
Vandaag weer een nieuwe blog uit het mooie India. Deze keer uit Mysore, de stad van de paleizen. Vanochtend begon de dag zoals gewoonlijk weer met om 7 uur opstaan, aankleden, douchen, maar de rugzakken moesten ook worden ingepakt voor Mysore. Om 8 uur het laatste ontbijt in Bangalore en een uur later in de bus richting de kerk. Het is namelijk zondag en daar hoort hier een kerkdienst bij. In eerste instantie had ik een zelfde kerk als in Nederland verwacht, maar dit bleek niet zo te zijn. Na een uur door de straten van Bangalore te hebben gereden (met heel veel gaten en kuilen in de weg) kwamen we bij een mooi hotel aan. Eerst had ik het niet door, maar hier zat dus blijkbaar ook de kerk. In de kelder was een zaaltje waar de dienst werd gehouden. Deze kerk was speciaal bedoeld voor buitenlanders die op vakantie zijn of wonen in de omgeving van Bangalore. Onder andere de Afrikanen die we gisteren hadden ontmoet waren in de kerk. Vlak voordat de dienst begon werden we voorgesteld aan een andere Nederlandse jongen, hij woont al zijn hele leven in India. Het was voor ons erg leuk om een keer Nederlands met iemand te praten. De dienst werd geleid door Sam. Hij begon met een gebed en daarna was er een band voor de muziek. Het was heel anders dan in Nederland. De liederen waren erg vrolijk en blij. Alle mensen zongen erg uitbundig mee. Vervolgens werd er voor verschillende mensen gebeden. Een uur voordat de dienst was afgelopen gingen de kinderen en jongeren weg. Janneke, Maaike, Manon en ik (Cas) gingen ook mee, de rest bleef achter. Met 5 andere jongeren en 2 begeleiders gingen we eerst een onze namen leren en daarna nog een stuk uit de bijbel bestuderen en bespreken. Na een uurtje was de dienst afgelopen en moesten wij weer verder richting Mysore. Deze busreis duurde erg lang ook omdat de wegen niet heel goed waren. Veel mensen besloten dat dit de ideale tijd was om een powernap te gaan doen. Helaas voor die mensen zijn daar veel foto's van gemaakt. In de bus werd er voor de rest spelletjes gedaan en er werd geluisterd naar muziek. Na 4 uur kwamen we eindelijk in Mysore aan. We werden afgezet bij een mooi hotel genaamd Regaalis. Nadat de kamers waren ingedeeld ging iedereen weer terug naar de bus voor het eerste uitstapje in Mysore. Na een korte rit met de bus kwamen we bij een een enorm groot paleis met duizenden lampjes aan. Het was echt heel mooi! We kregen daar 20 minuten om rond te lopen en om foto's te maken. Nou dat laatste is zeker gelukt, er zijn echt veel foto's gemaakt. Na het bezoek aan het paleis gingen we terug naar het hotel voor het diner. Het eten was erg lekker, maar soms wel een beetje te pittig. Waar we allemaal wel heel erg blij mee zijn is het feit dat er een zwembad en daar gaan we morgenochtend om 7 uur dan al gebruik van maken. Morgen zoals gewoonlijk weer een nieuwe blog.
Cas

Ps. omdat we de laptop zijn vergeten kunnen er geen foto's worden geüpload.

• 16 Februari 2014 - 19:38

Silke:

Hallo mette en de anderen,

Gaat het goed in india?
    Is het erg mooi ,en zijn de kinderen ook lief?
    Wat hadden de jongens aan, toen jullie die jurken aan hadden?
    Elke keer als mama zegt het is daar later vind ik het weer gek!
    Die foto's uit india zijn erg mooi!
    Op donderdag komen jullie al weer terug daar heb ik erg zin in.
    Maar jullie zeker niet!!!!!!
    Het is echt balen voor de kinderen die niet mochten!
    Want het is heel leuk daar hé

Groetjes en heel veel kusjes van Silke

• 16 Februari 2014 - 21:58

Paula Kampherbeek:

Lieve Janneke, Maaike en alle anderen,
    Na jullie kerkdienst van vanochtend kan een kort gedicht van Rutger Kopland er ook nog wel bij.
    Zo mooi en heel toepasselijk, dit wil ik jullie niet onthouden;
    Weggaan.
    Weggaan kun je beschrijven als
    een soort van blijven. Niemand
    wacht want je bent er nog.
    Niemand neemt afscheid
    want je gaat niet weg.
    Je blijft iemand op wie wordt gewacht.

Tot donderdag.
    Paula en Arjen
    (mevr. de Leeuw en de heer Leenders,
    dank voor jullie zorg)

• 16 Februari 2014 - 22:08

Ankie De Jong:

O,o wat leuk om jullie zo bezig te zien in de omgeving waar wij vorig jaar rond huppelden. Sommige kinderen herken ik nog, ze zijn alleen een beetje groter.
    Veel plezier nog!
    Groetjes,
    Ankie de jong

• 17 Februari 2014 - 08:13

Oma Lenie:

Lieve Paula en mede India gangers

We hebben foto's bekeken van jullie hotel.......Wat mooi!
    Zal wel een heel groot verschil zijn met wat jullie gewend waren.
    En dat paleis met al die lampjes, wat moet dat mooi geweest zijn!
    Nog een paar dagen en dan zit de reis er alweer op.
    Geniet er nog even heel erg van tot donderdag!

Lieve groet en kusjes van oma Lenie

• 17 Februari 2014 - 13:15

Bert:

Hallo Paula, leuke blogs! Klinkt wel beetje anders dan Hoek van Holland :-)
    Wat maken Julie veel mee! Geniet er maar van hoor! Groetjes uit Melbourne, bert, Katrina max en Tess

• 17 Februari 2014 - 14:10

Conny Castelein:

Lieve Nienke en alle medereizigers,

Wij krijgen leuke berichten van jullie. Fijn dat het goed gaat. Geeft niet dat jullie nu geen foto's kunnen plaatsen, ik geniet nog van de eerdere foto's. Die met alle meiden in sari's is onovertreffelijk. Nu de jongens nog.....
    De poezen missen je Nienk, Belle staat steeds voor jouw deur te miauwen.
    Iedereen nog veel plezier de laatste dagen en tot gauw maar weer.

Groetjes, Conny