Dag 4 - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix India - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix India - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Cedric, Jorian, Cas

Blijf op de hoogte en volg Marnix

14 Februari 2014 | India, Bangalore

Hallootjes,
Vandaag alweer dag 4 in India, de tijd gaat helaas veel te snel. Vanochtend weer lekker vroeg opstaan om een uur of 7, helaas was de douche alweer ijskoud. Een uurtje later zaten we aan het ontbijt. Daarna dus naar de school om les te geven.
Het groepje dat de kinderen de cupsong leert ging vandaag verder met de tekst leren en het cuppen. Ook werd er door de kinderen geknutseld. De kinderen hadden het idee om henna aan te brengen op de handen van de meiden.
Het sportgroepje begon vandaag aan de derde sport, judo. De kinderen hebben onder andere verschillende houdgrepen, trucjes om daar weer uit te komen en klemmen. Toen vonden de kinderen het niet meer leuk en gingen de kinderen het haar van Vera, Paula en Adrian vlechten.
Het groepje dans besloot om vandaag een keer iets anders te gaan doen dan dansen. Vandaag ging het groepje namelijk tekenen en als beloning voetballen. Er waren een paar kinderen die erg mooi konden tekenen. Omdat de kinderen vandaag erg rustig waren kregen ze allemaal een stukje drop. De meesten vonden het niet erg lekker.
Het theatergroepje begon met het hele stuk in een kring een keer te herhalen. Toen kwam de gitaar tevoorschijn, wat niet zo’n goed idee was aangezien het behoorlijk afleidde. Gelukkig had Jorian de boel snel weer onder controle. Toen deden ze het stuk nog een keer, maar dan met muziek. Dat ging behoorlijk goed. Maar omdat er daarna een aantal kinderen weg moesten besloot het groepje om te gaan knutselen.
Toen was het tijd voor de lunch met een beetje aparte komkommer. Na de maaltijd kwamen de bovenstukken voor de sari's voor de meisjes. Na anderhalf uur hadden alle meisjes de sari's goed aan en konden we eindelijk naar de Graduation Ceremony. Deze anderhalf uur durende ceremonie was bijzonder, maar ook een beetje langdradig. Na verscheidene toespraken van de directie, leraren en een majoor uit het leger was het tijd voor de groepsfoto. De Indiërs vonden dat er ook een foto gemaakt moest worden met de excellente Marnixisten. Na een paar foto’s en koekjes konden wij weer terug naar het appartement. De meisjes wilden graag nog een photoshoot op het dak in hun sarees en toen konden we eindelijk naar de stad.
Na een korte autorit kwamen we aan in een mooie straat met veel winkels. We kregen daar een uur de tijd om in groepjes van vier of meer te gaan shoppen. Wat wel jammer was, was dat er weinig souvenirs waren. Wel hadden sommigen nog henna laten zetten op hun voet (niet heel HANDig). Toen het uurtje om was gingen we weer terug naar het appartement voor het diner. Na een paar dagen rijst waren we allemaal erg blij dat er vandaag pasta was (met rijstballetjes en watermeloen). Morgen de laatste dag oefenen voor de eindpresentatie en dan zondagmiddag naar Mysore.
Tot de volgende keer
Jorian, Cedric en Cas

• 14 Februari 2014 - 17:52

Anneloes Van Voorden:

Salut lieve leerlingen en collega's,

Wat doen jullie veel met de kinderen. Het lijkt wel een echte baan ! Ik ben erg trots dat jullie dit allemaal zo goed voor elkaar krijgen. Wat zullen de kinderen jullie gaan missen :(
    Ik wens jullie een fijne en succesvolle voortzetting van alle activiteiten.

Je vous embrasse XXX

Anneloes van Voorden

• 14 Februari 2014 - 18:19

Sylvana:

Wat zien de dames er mooi uit, maar hoe zagen de jongens eruit???
    groetjes Sylvana

• 14 Februari 2014 - 23:23

Wubbo Tempel:

Mooie foto girls in de sarees! Nu inderdaad de jongens nog, graag in een Indiaas schooluniform.

Leuk verslag jongens. Lijkt me allemaal prima te gaan daar.

• 15 Februari 2014 - 00:48

Jacky Visser:

Leuk om ook een verslag van de jongens te lezen. Ben blij dat alles goed gaat. Opa en Oma lezen elke dag het verslag. Fijn weekend en tot binnenkort!
    Groetjes, Jacky en Opa en Oma van Cedric

• 15 Februari 2014 - 09:02

Ans Trommelen:

Hallo Manon en alle andere,gefeliciteerd met Raul(leuk idee met die ballon)Zo te zien en lezen gaat het jullie goed de verhalen zijn leuk om te lezen en het is ook erg leuk dat er foto's bij te zien zijn.V oor de kinderen daar in India moet het toch ook heel speciaal zijn om zo'n groep enthousiaste mensen uit Nederland om zich heen te hebben.Geniet er van en veel plezier op je verdere reis.Groetjes Ans

• 15 Februari 2014 - 10:13

Emma Kampherbeek:

Wauw, wat een mooie sarees!
    Nog heel veel plezier en geniet van het warme weer, want hier is het echt koud haha
    Xx Emma

• 15 Februari 2014 - 11:12

Nicoline Disseldorp:

Wat leuk om jullie (de meisjes) in sarong te zien! Erg mooi!!!!!!!!!!!!
    Ik vind het erg leuk om de verslagen te lezen, van wat jullie allemaal doen en meemaken.
    Nog heel veel plezier en leuke ervaringen,
    Groetjes Nicoline (tante van Lotte)

• 15 Februari 2014 - 12:19

Thérèse Vrijenhoek:

Lieve dames wat zien jullie er prachtig uit !
    En ja, wat droegen de heren ?
    Zo te zien hebben jullie alweer een drukke dag achter de rug en ik zie nog steeds lachende
    kindergezichtjes,dus dat is een goed teken.
    Blij om te lezen dat jullie zo lekker eten [ die enorme voorraad aan koek,snoep en chips die ineens
    meekon na het positief uitgevallen koffergewicht ] is zeker al lang op?
    En een koude douche, een saaie militair of weigerende pinpassen,dat is toch peanuts voor jullie?
    Nog een paar mooie dagen voor de boeg,ervaringen voor de rest van je leven,geniet ervan!
    Wij zijn in ieder geval super trots op jullie allemaal.
    Groetjes en veel plezier, Therese,Martin en Jesper.

Adrian een dikke knuffel !

• 15 Februari 2014 - 14:41

Sjaak En Gonnie Stolk:

Hallo Allemaal,

We hebben genoten van de eerste 4 verslagen, het lijkt ons een ervaring die je nooit zult vergeten en iets waar je altijd met veel plezier op kunt terugkijken.
    Wij wensen jullie nog veel fjine dagen in India en voor straks een voorspoedige reis naar Rotterdam.
    Manon leuk dat je gitaar toch meekon.
    Hartelijke groeten,
    Sjaak en Gonnie, Oma van Manon