Dag 1 - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix India - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix India - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Maaike, Manon en Janneke

Blijf op de hoogte en volg Marnix

11 Februari 2014 | India, Bangalore

Vandaag zijn we dan eindelijk aangekomen in India! Na een lange en vermoeiende reis die over het algemeen goed verlopen is, werden we opgewacht door Shoba en Sam, de begeleiders van Yuvalok. Met een kleine gele schoolbus zijn we daarna naar de school gebracht. De rit was erg indrukwekkend. Het eerste wat ons opviel was de enorme chaos in het verkeer en de enorme contrasten tussen arm en rijk.
Toen we hier aankwamen werden we erg gastvrij ontvangen en kregen we een rondleiding en uitleg over de komende dagen. Vanaf het dakterras kan je uitkijken over een deel van de wijk. Die ochtend gingen we gelijk naar de school, om kennis te maken met de kinderen aan wie we les gaan geven. Dat was erg leuk want iedereen was erg enthousiast en we kijken uit naar morgen! Daarna Is iedereen lekker een middagdutje gaan doen aangezien iedereen helemaal kapot was van de reis.
Die middag zijn we de stad ingegaan en hebben we een sight-seeing gekregen van Sam. We kwamen als eerst bij de markt, een enorm dolhof van duizenden kraampjes. Het was erg heftig en indrukwekkend om te zien hoe die mensen tegen ons opkeken, alsof ze nog nooit een blanke hadden gezien. We werden veel nagekeken, aangestaard en ze wilden allemaal graag met ons op de foto.
Daarna zijn we naar een rustiger parkje geweest waar we even tot rust konden komen van alle indrukken en verkeer. Ondanks het feit dat op de achtergrond getoeter te horen was, was het nog steeds erg rustig. Het sapje dat we daar hebben gedronken was niet zo’n groot success ;)
Daarna zijn we een rots opgeklommen midden in de stad waar bovenop een altaar stond. Naast de tempel op de berg waren wij ook een erg leuke attractive voor de locale bevolking. Zo zijn er veel leuke foto’s tot stand gekomen!
Nu gaan we lekker slapen (eindelijk), en we verheugen ons erg op morgen!
Dikke kus vanuit India
Manon, Janneke en Maaike

• 11 Februari 2014 - 17:05

Brigitte Delhaas:

Hoi allemaal

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Jullie hebben al veel gedaan op de eerste dag.
    Ook leuk dat er foto's zijn toegevoegd.
    Veel plezier met het les geven morgen.

Groetjes Brigitte

• 11 Februari 2014 - 17:16

Rudi Van Der Stege:

Dag allemaal,

Mooi dat jullie veilig etc zijn aangekomen. En nu aan de slag!! Veel plezier daarmee

Gr.

Rudi

• 11 Februari 2014 - 18:19

Mathijs:

Wat een fantastisch avontuur voor jullie zeg. Ik heb een jaar geleden de serie "van Bihar tot Bangalore" gezien van Jelle Brandt Corstius. Toen ik jullie reisbestemming zag, moest ik dus meteen daaraan denken en aan de vreselijke chaos die ik soms zag in zijn verslagen. Maar ook de rijkdom aan cultuur en de voor ons soms vreemde gebruiken. Echt super dat je daar een tijdje deel van uit mag maken (sorry...jullie) Veel succes en plezier.

Groetjes,

Mathijs

• 11 Februari 2014 - 18:24

Wubbo Tempel:

Leuk verslag en leuke foto's jongelui! Jullie vinden het vast fijn te lezen dat het in Rotterdam regent dat het giet. Veel succes en veel plezier allemaal.

• 11 Februari 2014 - 18:40

Ruben Van Rijn:

Hallo allemaal,

Super dat jullie veilig in India zijn aangekomen en nu al zo positief over alle indrukken kunnen vertellen. Ik zal jullie stiekem vertellen dat jullie zeker niet teleurgesteld zullen worden in de komende weken ;)
    Leuk dat jullie al meteen de kinderen hebben ontmoet waar jullie de komende weken van gaan genieten, maar ook wel en beetje gek van zullen worden :p

Nog ontzettend veel plezier gewenst en vergeet ons niet op de hoogte te houden,
    Ex-Indiagenieter Ruben

PS ik hoop jullie zondag te zien ;P (lees dat maar niet)

• 11 Februari 2014 - 18:49

Ans Trommelen:

Hallo Manon en alle andere,fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en leuk die foto's.Geniet er maar van,

• 11 Februari 2014 - 18:58

Julia Tollenaar:

Lieve Maaike, Janneke en alle andere,
    wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Het klinkt heel bijzonder allemaal.
    Janneke, ik mis je heel erg maar vind het heel fijn dat ik op deze manier iets van je gehoord heb!
    Veel plezier allemaal!

Liefs, Julia

• 11 Februari 2014 - 19:13

Emma Kampherbeek:

Lieve Jan <3 (en natuurlijk Maaike en alle anderen),

Wat fijn om te horen dat jullie vliegreis goed is gegaan en dat jullie nu al kunnen genieten van het mooie India!
    Geniet ervan en maak er superleuke 10 dagen van!

Dikke knuffel, Emma
    P.S.
    Jan, heb je mn briefje in het slot van je koffer nog gevonden? Haha ;)

• 11 Februari 2014 - 19:23

Conny Castelein:

Wat een leuk verslag van de eerste dag in India! Jullie hebben al een enorm programma afgewerkt en daardoor al gigantisch veel indrukken opgedaan. Nienk, mooie foto van jou en het Indiase familietje! FB waardig :-)
    We blijven jullie op de voet, maar ook op afstand volgen.
    Groetjes, Conny

• 11 Februari 2014 - 19:55

Niek Kampherbeek:

lieve Jannneke,
    super fijn dat je zo goed bent aangekomen. Mooie foto's ook!
    Ik mis je wel een beetje, ik hoop ook wel dat je mij ook mist ;-) Veel plezier en succes morgen. Lekker slapen hé. Ik heb nu al zin in je verhalen als je thuiskomt <3
    xxx- je super lieve broertje Niek

PS-ook nog een dikke lik van Drop ;-)

• 11 Februari 2014 - 22:11

Anneloes Van Voorden:

Lieve allemaal,

Wat hebben jullie al een hoop gedaan zo op de eerste dag ! Indrukwekkend om jullie op deze manier in actie te zien in het verre India. Ik wens jullie nog veel waardevolle momenten toe.
    Bisous XX

Anneloes van Voorden

• 11 Februari 2014 - 22:45

Ankie De Jong:

Leuk om te lezen; veel herkenning.
    Morgen aan de arbeid! Veel plezier met de kinders.

• 12 Februari 2014 - 08:24

Oma Lenie:

Lieve Paula.
    Wat ben ik trots op jou! Fijn dat het zo goed gaat, leuk om te lezen!
    Ik mis je wel hoor! Nog heel veel plezier!
    Dikke kus xx (ook voor de anderen)

• 12 Februari 2014 - 08:54

Henriette (TOA Bio):

Hallo allemaal,

Wat gaaf zeg! En hele mooie foto's. Wens jullie een fantastische tijd toe!
    Geniet ze,
    groetjes vanuit een koud en vochtig Zuid Holland.